5 Mart 2014 Çarşamba

Tangoya Başlangıcım

Senelerden bir sene..

Salsa dersine gitmiştim. Dersin bitiminde normalde yapmadığım birşeyi yaptım, biraz daha kaldım. Bir bira içip oturdum barda. Bar ile sahne mekanın ortasında arka arkaya duruyordu. Pist de sahnenin önündeydi.

Yarım saat kadar sonra bir de baktım ders yaptığımız yerde yeni bir grup toplanmıştı. Ben de o tarafa döndüm içkimi alarak. Sonraki bir saat boyunca tango dersi olduğunu öğrendim. Kafamda başlama planı vardı ama yakın bir gelecekte değil. İzledim dersin tamamını. Sonradan öğrendiğim kadarıyla başlangıç denebilecek seviyede öğreniyorlardı. Eğitmen Avrupalı olduğunu tahmin ettiğim güzel bir kadındı. Kıyafeti ise daha çok İspanyollar gibi gelmişti o anda bana.

Ders başladı ve bir saat kadar devam etti. Sonradan çok düşündüm o anda derse başlamalı mıydım diye. Tabii haberim olmadığından başlamamıştım. Meğerse her derse yeni insanlar da katılabildiği için sürekli başlangıç hareketlerini, yürüme, dönüşler ve pivotları öğretiyorlarmış. Sonradan öğrendim tüm bunları.

Ders bitiminde biraz daha kalıp derse katılanlarla ve eğitmenle konuşmak istiyordum. Sonlara doğru, adının Richard Garcia olduğunu öğrendiğim ve sonradan benim ilk tango hocam olacak kişi geldi. Ders bittikten sonra ışıklar kısıldı. İçerisi oldukça loş bir ışık altındaydı. Müziğin hangisi olduğunu hatırlamıyorum ne yazık ki. Hatırladığım çok yavaş ve sakin bir tango parçasının çaldığıydı. Richard görüntü itibariyle tam bir tango erkeğiydi. Dik duruşu, bakışları, belden hafif geniş gibi ama paçaları nispeten dar sayılabilecek kumaş pantalonu ve dar gömleğiyle, kadını kollarında sarması ve hareketleri ile tam bir tango erkeği görüntüsü veriyordu.

Adını bilmediğim kadın ise ilk bakışta biraz daha flamenko yapan kadınlar gibi giyinmişti. Tek farkı eteğinin nispeten sade sayılabilecek hafif desenleriydi. Eteği ayak bileği seviyesinde ve oldukça genişti. Üstünde ise siyah renkli rahat bir bluz vardı. Saçları upuzun ve çok güzel olmasına rağmen arkada toplanmıştı. Ders sırasında ayaklarının görünmesi için sık sık eteğini kaldırıyordu diz seviyesine kadar. Görüntü itibariyle oldukça etkileyiciydi yani..

Ve dans başladı. Hepi topu bir şarkı. Işıklar loş, müzik yavaş, ritim yavaş, ortamda başka hiçbir ses yok. Kapalı tutuşta dans ettiler. Üst beden sürekli temas halinde yani. Kadının kafası hafif sola doğru dönük, biraz aşağı eğilmiş ve erkeğin kafasının yanındaydı. Bir şarkılık dans boyunca o gözler bir kere olsun açılmadı. Güven ve sorumluluk vardı işin içinde. Kendini tamamen erkeğin kollarına bırakmış, erkek nereye yönlendirse, nasıl enerjiler veriyorsa karşılık veriyordu. Zaten erkek de sert denebileceğik duruş ve bakışlarıyla 'Bu işi biliyorum ben' diyor gibiydi. Dans ettiler. Bir şarkı boyunca. Belkide ilk defa bir şarkının bitmesini istememiştim. Dans ediyorlardı. Danslarının içinde ne atma-tutmalar, ne abartı seviyede hızlı hareketler, ne de çok fazla figür vardı. Tek yaptıkları basit bir şekilde yürüyerek müziğe eşlik etmekti. Onu da mükemmel derecede güzel yaptılar. Müzik bazen biraz hızlanıyor, sonra tekrar yavaşlıyordu. Onlar ise müziğe kendilerini bırakmış, danslarına odaklanmışlardı. Birkaç yerde kapalı tutuştan ayrılıp tekrar birleştiler. Kadının gözleri bir an için olsa da açılmadı. Müziğin sonuna gelindiğinde ise erkek birkaç biraz gösterişli hareket yaparak pozlarını verip dansı bitirdi. Belki de şimdilerde her dansın sonunda poz vermeye çalışmamın arka planında da bu yatıyordur. Kim bilir?

Dans bitti. Ben ise halen daha etkisinden kurtulamamıştım. Müthiş derecede etkilemişti bu dans beni. Sonraki senelerde, şimdiye kadar, o kadar etkileyici bir dans daha izlemedim.

Dans sonunda gidip eğitmen kadınla konuştum ve her hafta Pazar günü o saatlerde yapıldığını öğrendim kursun. Sonraki birkaç hafta gitmeme rağmen bir türlü denk gelemedik. Hep bir aksilik çıkıyordu. Ya hastalanıyor, ya da başka bir işi çıkıyor ya da şehir dışında oluyordu. Bir hafta da benim işim çıkmış, o hafta ders olmuştu. Yalnız son ders. Yani oradan hiç ders almadım. Birkaç hafta sonra ise o gün orada gördüğüm Richard Garcia'dan ders almaya başlamıştım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder