23 Ocak 2015 Cuma

Kürk Mantolu Madonna - Bir Sabahattin Ali kitabı..


Madonna derken aklınıza ilk ne gelir?

Benim adıma genelde şarkıcı olan, dünyaca ünlü pop yıldızı Madonna geliyor. -du.. Yakın bir geçmişe kadar hem de..

Madonna'nın aslında ''Bizim Annemiz'' anlamına geldiğini biliyordum. Burada 'anne' olarak bahsedilen Hristiyanlar için Meryem Ana'ydı. Pek çok kaynakta geçiyordu bu tanım, Madonna. Fakat popüler kültürün de bir parçası olduğundan belki de, benim aklıma hep şarkıcı Madonna gelirdi 'Madonna'yı duyduğumda. Ya da Kürk Mantolu Madonna kitabını gördüğümde..

Senelerce gördüm bu kitabın kapağını: ''Kürk Mantolu Madonna''

İçinde ne yazdığını, hikayesinin ne olduğunu, nasıl bir anlatım dili olduğunu bilmiyordum. Zaten çocukluğumdan beri ağırlıklı olarak Rus ve Fransız, bir de biraz Alman ve İngiliz edebiyat eserlerini okumuş olduğum için Sabahattin Ali'nin kim olduğunu bilmiyordum. Zaten Türk edebiyat eserlerini de çok okumadım. Okulda zorunlu olarak okutulan kitaplar haricinde tabii ki..

Sonra, nasıl olduğunu tam olarak hatırlamıyorum, Sabahattin Ali ile ilgili birşeyler okudum. Kısaca hayatı ve nasıl öldüğüyle ilgiliydi yazı. Komünist olduğunu öğrendim. Bu yüzden de, şimdi aklıma geliyor biraz daha, Türkiye'nin sanırım bilinen ilk faili meçhul cinayetiydi Sabahattin Ali cinayeti.. Evet, oradan öğrenmiştim Sabahattin Ali'yi. Müthiş etkilenmiştim.

Bilenler bilir, ben koyu bir Tesla hayranıyımdır. Her ne kadar Nikola Tesla'nın adı Belgrad Havaalanı'na verilmiş olsa da, en az takdir edilen mucitlerdendir Tesla. Ana nedeni de sosyalist olmasıydı. Çünkü kapitalizme hizmet etmektense herkese ücretsiz ve sınırsız enerji için yapıyordu çalışmalarını..

Sabahattin Ali'de de benzer bir yan görünce, müthiş derecede merak ettim kitabı: Kürk Mantolu Madonna'yı.. Yalnız asıl okuma nedenim kardeşim Vefa'nın beni okumam yönünde ciddi anlamda teşvik etmesi, hatta zorlaması oldu. O okumuştu, bu yüzden de kitap kitaplğımızda vardı. Hemen alıp başladım okumaya. Bir kere kitabın ilk basımı dahi şarkıcı Madonna'dan çok daha önceydi. Bu yüzden ona dair olmasına imkan yoktu. Dedim ya, önyargı gerçekten de kötü birşey. İstemesek de önyargılı davranabiliyoruz bazen. Her zaman müthiş dikkatli olamayabiliyor insan..

Kürk Mantolu Madonna'yı okuyup bitirmem biraz sürdü. İki hafta kadardı sanırım. Belki üç. Asıl nedeni bitmesini istemememdi galiba. Çünkü çok hoşuma gitmişti. Bitmesin diye az az okuyordum. Hikayeden koptuğumu anlayınca baştan alıp hepsini okumuştum. Müthiş derecede etkileyen, çok, çok özel bir hikayesi olan bir romandı. Okurken gözlerimi yaşartan birkaç kitaptan biri oldu bu. Hayatta hiçbir zaman görüp öğrenmeden, bilip tahminde bulunarak bazı sonuçlara ulaşmamamız gerektiğini göstermişti bana.. Çok şey öğretti bana, çook.. Bir de Sabahattin Ali'yi sevdirdi bu kitap bana.. Her ne kadar bazı yerlerde Arapça kelimeler kullanmış olsa da genel anlamda gayet anlaşılır ve zengin bir dili vardı Sabahattin Ali'nin. Hemen sonrasında diğer kitaplarını da almamı sağladı yazarın. Bundan sonra favori yazarlar arasında ilk sıralardan giriş yaptı bir de.

Hayat gerçekten de çok garip. Neyin ne zaman ve nasıl olacağını hiç bilemeyebiliyor insan.. Var bir nedeni herşeyin dedirtiyor insana kimi zaman da..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder